30-05-2015
El dia 2 de juny se celebra el Dia Internacional del Turisme Responsable. Enguany la temàtica proposada per la Coalició Internacional del Turisme Responsable (CITR) gira al voltant de l'equilibri entre els riscos i les oportunitats de comunicar el compromís amb el turisme responsable, tant des de les empreses, com des les destinacions i les entitats.
Del greenwashing al greenmarketing
El turisme responsable és un moviment en expansió a la majoria de països d'Europa: l
a demanda dels consumidors està creixent, els proveïdors de serveis turístics han identificat un nínxol de mercat que s’està desenvolupant, i els governs estan establint noves polítiques per incentivar les pràctiques sostenibles en el turisme.
No obstant això, ONG’s i mitjans de comunicació
denuncien les males pràctiques mediambientals, també anomenades greenwashing, de multinacionals del sector turístic.
Amb l’objectiu d’evidenciar el potencial del greenmarketing i promocionar les bones pràctiques, les jornades que se celebraran el dia 2 de juny a París, centren la seva atenció en els aspectes pràctics sobre la comunicació del compromís amb el turisme responsable.
El turisme responsable emfatitza la importància dels consumidors i de la indústria a prendre consciència i responsabilitat en relació a l’activitat turística. L’objectiu fonamental d’aquest moviment és crear millors llocs per viure per als residents i per als visitants.
Des de l’associació de turisme sostenible Ethnic treballem per defensar la sostenibilitat turística a travès de la sensibilització de tots els actors implicats en l'activitat, i desenvolupar iniciatives turístiques sostenibles adaptades a cada context.
Suma’t al moviment per un turisme compromès!