Data: 02/06/2015El dia 2 de juny se celebra el Dia Internacional del Turisme Responsable. Enguany la temàtica proposada per la Coalició Internacional del Turisme Responsable (CITR) gira al voltant de l'equilibri entre els riscos i les oportunitats de comunicar, des de les empreses, destinacions i entitats, el compromís amb el turisme responsable.
Del greenwashing al greenmarketing
El turisme responsable és un moviment en expansió a la majoria de països d'Europa: la demanda dels consumidors està creixent, els proveïdors de serveis turístics han identificat un nínxol de mercat que s’està desenvolupant, i els governs estan establint noves polítiques per incentivar les pràctiques sostenibles en el turisme.
No obstant això, ONG’s i mitjans de comunicació denuncien les males pràctiques mediambientals, també anomenades greenwashing, de multinacionals del sector turístic.
Amb l’objectiu d’evidenciar el potencial del greenmarketing i promocionar les bones pràctiques, les jornades que se celebraran el dia 2 de juny a París, centren la seva atenció en els aspectes pràctics sobre la comunicació del compromís amb el turisme responsable.
El turisme responsable emfatitza la importància dels consumidors i de la indústria a prendre consciència i responsabilitat en relació a l’activitat turística. L’objectiu fonamental d’aquest moviment és crear millors llocs per viure per als residents i per als visitants.